Sila kemaskini maklumat peribadi. Pastikan nama, nama bank, no akaun dan no kad pengenalan adalah betul.

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْل

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْل
“Yaa Allah, tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah. Sedang yang sulit bisa Engkau jadikan mudah, apabila Engkau menghendakinya menjadi mudah.” [HR. Ibnu Hibban dalam kitab shohihnya no.2427. Dishohihkan oleh ‘Abdul Qodir Al-Arnauth dalam takhrij Al-Adzkar An-Nawawi hal.187.

Sabtu, 21 Januari 2012

Dari Pintu Ke Pintu

Hendak seribu daya.

Ibarat menggenggam bara api, setiap usaha dan kesungguhan dalam meniti impian memerlukan semangat, ketabahan serta jati diri. Siapa pun kita keupayaan bukan diukur dari kemampuan fizikal seseorang tetapi ia datang dari semangat yang tidak pernah mengalah. 

Bersama Puan Alina Samad saya akan rakamkan perjalanan beliau dalam siri  Dari Pintu Ke Pintu. Bermula dengan episod pertama Cendana. Beliau menggunakan produk susu kambing dan arabica tongkat Ali keluaran Alhaddad atas jenama Skash bagi masalah Hipertensi ( tekanan darah tinggi ) yang melepasi  180/108 dengan izin Allah.




Anak-anak yang sentiasa membantu dan memberi semangat.



Kak Cik dan Kak Long dari Jelebu. Insyaallah siri dari pintu ke pintu akan mula jelajah ke sana dalam masa terdekat ini. Semoga dipermudahkan Allah...Amin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan