Sila kemaskini maklumat peribadi. Pastikan nama, nama bank, no akaun dan no kad pengenalan adalah betul.

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْل

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْل
“Yaa Allah, tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah. Sedang yang sulit bisa Engkau jadikan mudah, apabila Engkau menghendakinya menjadi mudah.” [HR. Ibnu Hibban dalam kitab shohihnya no.2427. Dishohihkan oleh ‘Abdul Qodir Al-Arnauth dalam takhrij Al-Adzkar An-Nawawi hal.187.

Isnin, 2 Februari 2015

LIMPAS KENANGAN 1

Penerbangan dengan pesawat Airasia AK5302 dari Johor Bahru ke Kota Kinabalu sama seperti penerbangan penerbangan yang sebelumnya. Membawa segunung harapan supaya segala urusan dipermudahkan Allah.


Waktu pendaratan jam 9.45 pagi misi dan visi masih tetap sama. Kota Kinabalu tetap mesra menyambut kehadiran rindu yang terbawa dalam bagasi cinta. 




Dalam suam cahaya matahari semangat menjadi terbakar bila melihat benih yang pernah disemai di sini tumbuh subur menjadi. Di masjid ini sebelumnya pernah kami bangunkan ladang harapan sebagai percubaan dengan mengambil risiko langkah pertama selalunya akan banyak dugaan terutama dari burung burung yang datang merosak semaian.






Alhamdulillah sesungguhnya segala janji Allah itu pasti. Kesempatan yang kecil seringkali merupakan permulaan kepada usaha yang besar. Kejayaan akan hadir selagi kita berusaha dengan sabar dan melakukan usaha dengan penuh ikhlas dan tawakal.

Perubahan mula ada di mana mana. Al Haddad Marketing Sdn Bhd sudah diterima dan kesannya tergantung dikebanyakan kedai. Finomena Tamar Cocoa dan cofee arabica tongkat ali ginseng mula menjadi gelombang perubahan emosi dan penerimaan ke arah yang lebih positif.






Alhamdulillah perjuangan tidak akan pernah selesai selagi hayat dikandung badan. Di situ terdapat amanah kehidupan untuk dibawa sebagai bekalan nanti. Memperkenalkan produk halal juga satu tuntutan fardhu kifayah sesama insan dalam usaha saling mengingati bahawa muslim juga mampu menjadi usahawan yang berjaya di dunia dan akhirat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan