Sila kemaskini maklumat peribadi. Pastikan nama, nama bank, no akaun dan no kad pengenalan adalah betul.

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْل

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْل
“Yaa Allah, tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah. Sedang yang sulit bisa Engkau jadikan mudah, apabila Engkau menghendakinya menjadi mudah.” [HR. Ibnu Hibban dalam kitab shohihnya no.2427. Dishohihkan oleh ‘Abdul Qodir Al-Arnauth dalam takhrij Al-Adzkar An-Nawawi hal.187.

Rabu, 30 November 2016

FAKTA BUKAN AUTA


INI FAKTA BUKAN AUTA

Samaada kita buat atau tak buat, masa akan tetap berlalu meninggalkan kita. Seperti ingin mendaki gunung...kalau hanya berniat tetapi tidak bergerak, ia tidak akan tercapai, melainkan berusaha menapakinya. Lambat atau cepat insyaAllah akan sampai juga ke puncak.
Orang yang berjaya akan tetap sabar dgn apa yang dia kerjakan. Sentiasa menghargai kepayahan yang dia lalui. Bila lelah dia bersyukur.. Kerana nikmat sebenar adalah, apabila Tiba2 kita tersedar dari segala susah payah dan berkata Oh! Alhamdulillah....adanya aku sekarang bermula dari aku yang dulunya, yang tidak punya apa2..!
Menghargai apa yg kita ada...
Bersyukur sblm kita kehilangannya....



FAKTA BUKAN AUTA 

Senyum sampai telinga bila tengok statements komisen nih... Bukan MENUNJUK tapi memang nak TUNJUK! Mula dengan RM11.50. Salah satu dari empat, lima akaun dia.
Saja nak share. Boleh jadi motivasi pada stokis2.. Sharing is caring.. Fokus pada perniagaan...Istiqomah dan beri service yang terbaik..
Untuk mencapai kejayaan dalam perniagaan, tidak boleh hanya lakukan apa yang mudah saja kerana yang mudah dilakukan oleh ramai orang. Yang susah, itulah yang ramai tak nak lakukan. Tapi bagi mereka yang lakukan perkara susah, untuk mendapat pulangan dalam jangka panjang adalah lebih mudah....Kejayaan adalah satu perjalanan. Akan mengambil masa, sebab sepanjang laluan yang ditempuh adalah pembelajaran bagi orang2 yang berjaya.
Fokus...
Istiqomah....




Hendak seribu daya. Man Jada Wa Jadda


Sometimes it is better to be kind than to be right. We do not need an intelligent mind that speaks but a patient heart that listens....

Terkadang-kadang...
Tidak semua itu mudah....









Tiada ulasan:

Catat Ulasan